Followers

Friday, March 1, 2013

Ceritera Semalam...

As Salam...
Dear Readers...
Ini kisah duka si abg hazim...haaiihhss...awat lah abg jadi lagu ni??.
Kenapa dan apakah yang mencetuskan kejadian ini??...
ikut kata hati...MATI..!!! ikut kata rasa...BINASA..so..cik azue mengikut kata dari akal..bertindak secara rasional berlandaskan iman secetek...semoga sentiasa diberi ilham petunjuk dari yang ESA... huiiihh lama yer mukadimah cik azue!!!..sat..sat..sat...
tarik nafas na..mengganggu emosional mak & pak nie..
see below pictures...
Abg hazim bagi tahu....
"si xxx pijak tgn dier tanpa reason..bukan terpijak..tapi mcm sengaja pijak...semua org nampak n ustazah n ustaz pun tahu..." siap genang2 air mata..
me..tarik napas dalam2...mencuba menjadi se cool mungkin...tanak marah n everythings...
me tanya.."apa sebab si xxx boleh pijak tangan n kenapa tgn ada di jalan tar??" musykil...
" abg main waktu rehat dgn kawan2 lain..masa nak bangun letak tgn atas tar n masa tu lah si xx ni dtg berlari n pijak tgn abg.." ..."semua org nmpk dia saja pijak tgn abg sampai berdarah.."..
me cool...(dlm hati..haaoohhss..bcbdhgdvh...me his mum right..tarik hembus napas)..."abg nangis??!!"
"of course..sakit sangat!!!.. n ustazah tolong cuci luka n bubuh minyak gamat (tq ya ustajah...)..n tangan ni sakit tak dpt tulis..."
ok..me berlagak tenang n me suruh abg g mandi n solat asar..me naik ats on WiFi n contact Chenta...seek advise nak bawa g clinic or let it be first...then chenta kata..tgk t mlm sikit..kalu ok..oklah..if not kita bawa g klinik...
turun lps solat maghrib me tgk abg masih moody..tgn sakit katanya..me then slowly talk to him..dia suruh ibu n abah g tanya si Xxx tu..but cik azue tanak keruhkan hubungan jiran at this moment..so my advise to him is.."mungkin abg buat salah kut..mungkin ALLAH beri sedikit sakit ini untuk tegur salah abg...could be abg ada sakitkan hati xx or cikgu or kawan2 lain... or hati ibu atau abah tanpa sengaja...that's why abg dpt sakit tu..n lastly mungkin juga abg yg cuai...tak pandai jaga tangan..abg pikir n jgn ulang balik apa yg buruk yang telah abg buat..skrg abg g solat dan mohon ampun dari Allah..lagi kita sakit lagilah kuat kita kena solat n berdoa sebab allah yang turunkan sakit...n allah juga yang dapat sembuhkan kita..cuma kita jer selalu sombong..."..
then crita itu habis disitu ajer..n chenta balik kerja n mereka discuss ikut kata man to man...
so..katalah cik azue ikut nafsu..protect my child..apa akan jadi korang???..
mmm ntah ler..kita pantau dulu kes budak berdua ni..ni bukan kali pertama abg mengadu but kali pertama sampai luka2.. n i believed semua yg terjadi ada reason behind it...
what say U guys plak???


8 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

alahaiii...

rostina76 said...

salam azu...
kesiannya kat Hazim......btw bagus juga pendekatan ko tu, sabar dulu & ckp mcm tu mmg aku rasa cukup hebat. tapi tula, hati ibu kdg2 geram juga kan. Takpela this time xyah bising2 libatkan parents tapi ko pantau la bergaulan dorg. budak2 ni kdg2 saja2 je jenis yg suka buat org. kalau ada lagi dia buat mcm tu, ko slow talk dgn ustazah utk nasihatkan budak tu (guna org tengah, lagi adil kot)....

Sally Yatiey said...

Kesian Hazim..

Kuazue Mohd said...

Mrs.Eady... :)

Kuazue Mohd said...

rosti..i've to do that..supaya mereka tidak berdendam n saling buli n membuli..tanak keruhkan keadaan..mana lah tahu..kalu azu jumpa mak dier..mak dier pukul or apa2 kan dier..kan jadi lain crita..t klu dak tu datang umah azu try la slow talk dgn dier...tanak lah hal kecik menjadi besar... :)

Kuazue Mohd said...

sally..semoga hazim mdapat sedikit pelajaran utk jadi org besar t..

Aisy Nasiha said...

Kesiannya dia..abis apa cikgu dia buat dgn budak yg pijak tgn hazim ni? Nakal tul

Kuazue Mohd said...

aisy nasiha..ntah ler..might be cikgu bagi nasihat lah kut kan...