Followers

Monday, March 25, 2013

Simple Trifle Pudding...

As Salam...
Dear Readers ..
Nie air tangan orang tak berapa nak sehat....
base tu kek coklat tunjuk ajer...
nak resepi?.. resepi ni dpt dari kawan..tapi as usual..ada resepi..tapi belasah juger ikut dan apa benda ada kat umah kiter... tadaaa...jadik lah..tapi kek base tu nak kena wat sendiri lah..kek tunjuk ajer ni tak sodap di tekak ku..hihihi..oklah..kasi resepi lah kat kau orang...
Bahan utk Base
Kek ikut suka nak flavor apa...potong2.. susun rapat n padat2 ya..pastu cik azue bancuh sikit hot chocolate cadbury pekat2..jirus atas kek tadi kasi lembap..n letak tepi..
bahan utk kastad simple
1 tin susu cair + 3/4 tin air (sukat ikut tin susu tadi) + 4 sudu besar gula + 3 sudu besar tepung kastad di masak atas api perlahan sampai pekat n likat n berkilat. pastu tuang atas base kek tadi...
bahan toping
cik azue guna ready made pudding jelly....susun atas kastad tadi..klu guna buah koktail pun boleh yer... pastu masak agar2 segera (cara ikut arahan pada pek yer) dan tuang/sendukkan ke atas kastad tadi..slowly ya...pastu ..siap lah yer...simpan peti yis n makaN!!..
senang kan...t cik azue nak wat versi lain plak..semlm tgk nigella wat buah bery trifle..pergh...mengancam....t eee kita wat lagi...
ohh ya... semlm chenta bawak kami pusing2..jenjalan tgk tasik biru kat kuang..see...beh tul...nyaman...
ok bubai...layanz...


7 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

sedap nyer!!

eita said...

sedap....

MamaDaniel said...

alamak.. terliur sudah... hihihi... :D

nea lopah said...

menarik resepi ni. tq share kak azue

Ibu Lala said...

Teringin pulak nengok trifle ni ptg2 macam ni. Nak buat malas. Bahan pun x de.

Kuazue Mohd said...

eita n mrs eady..meme sedap..tambah klu base dier guna kek yg lagi sedap...

mama daniel..lap2 liur tu yer..

nealopah..sila2 belasah buat yer..sure jadik nyer!

ibu lala..penyakit M tu kita tak leh nak tolong..!!!

Cinta Misteri said...

arghhhhh sedapnyaaa...ni yg nk cari puding sejuk time panas2 gini...sambil lepak kt tasek, main kejar2 kt taman...huhuhu...