Followers

Wednesday, March 20, 2013

Jom Fikir...!!!!

As Salam...
Dear Readers...
Dewasa ini selalu cik azue dengar keluhan seperti ini dari mulut mak2 n ayah2...
"biarlah kami yg tua ni mai tgk anak2..kami pun bukan ada kerja apa nak buat...anak2 la ni semua sebuk...tak mcm kami dulu...harap anak cucu balik ntah bilalah depa boleh senang nak balik...kut2 rindu..ntah la..la ni mcm ni lah kami..rindu yg tu...p tgk....rindu yg sini...mai sini..."
so...bila terdengar omelan seperti ini..terdiam gak cik azue....hurmmm...semoga Allah ampuni cik azue jika cik azue juga pernah wat perkara sebegini kat mak ayah dulu...
so cik azue hrp korang bukan seperti cik azue suatu ketika dahulu ya....ingat lah...keberkatan hidup kita bergantung pada keredhaan mereka berdua...walau sejahat mana pun kedua nya didunia ini...
Seperkara lagi...bila kita balik kampung...
Bawak mangkuk tingkat (bekas makanan) kosong ke rumah mentua or bawa bekas dgn juadah ke umah mentua??? or tak perlu bawa apa2?
satu lagi....
Kita ni anak..nak jadi si ABU JAHAL/ABU LAHAB or IMAM SHAFIE (as sbb ikut mazhab shafie kan..)?!!
Mana Satu pilihan hati n apakah kesan n akibat nyer...Fikir fikirkan...
P/S...
kita penentu kehidupan n hala tuju hidup anak kita...apa yg kita buat now akan dihafal oleh anak2 kita dan akan mereka ulang semula nanti...baik kita..baik lah anak kita...MANA satu yg KITA MAHU??!!!

4 comments:

Myra Jay said...

Yup... Sama2 kita renungkan dan moga kita menjadi anak yang solehah, aminn :D

Mila@Rimbun said...

tu laa kan.. tambah plak bila anak dah sekolahkan.. ada ajer program hujung minggu, time takde program tuh lah nak dok relex2 kat rumah.
Apa pun mmg kalau terluang akan balik jerr.. insyaAllah

izan mama mia said...

mmg teringin sangat nak balik....jauh n hubby ssh nak cuti...tu jd alasan..hhuhu..mg thn depan tak jadi masalah lagi,..hr2 dapat jenguk sbb dok sekali..

Aisy Nasiha said...

Semoga kita dapat jadi anak yg baik untuk ibu bapa kita.. Jangan buat diorang risau akan kita..