Followers

Tuesday, April 9, 2013

Bengkang Roti

As Salam...
Dear Readers...
So sorry lah yer...beta tak sempat nak menstory kat korang semua ttg kejadian bengkang roti ni..hari ni sangat ler kesibukkan...beta tiadalah  bernafsu untuk berfoya-foya menghaplod ceritera ceriteri terkini....
huweeekkss.!!! ada dah ker yg termuntah??!!... terpengaruh suda kita dgn cerita bagaikan puteri itu...tapi... ya ampun...sudah memang kita ini Tengku Puteri...(kikiki..) or perhaps...kita juga Gusti Ayu....(lagi poyo!)..ngak gitu bapak2.. n ibu2 yang mengenali diriku...(sudah lah..muntah hijo korang kang....tapi..kasi chance eehh..cik azue nak berbangsawan barang seperenggan dua.. jgn sesapa yg mengenali beta memecahkan rahsia beta yer...beta murka nanti..takut terkena daulat pulak!...)
ok cik azue cannot play2 anymore...
buat yg nak menerai... nie resepi ..."belasah ajer masak nyer...janji kenyang.."
1/2 buku roti sandwich (cik azue guna roti gardenia hat pjg)
1 cwn tepung gandum
2 biji telur
1/2 cawan gula pasir
1/3 cawan susu pekat manis
1 cawan susu segar (boleh replace dgn santan..cik azue mendi ET..so..guna susu)
1/2 cwn air
sedikit esen vanila n pewarna makanan yg disukai
blend semua yg di atas ..dan masukkan ke dalam loyang yang telah dilengserkan dgn mentega.
bakar dalam ketuhar pada suhu 180 darjah api atas bawah hingga masak..oven cik azue bakar selama 40 minit jer..tapi sbb nak bagi hangus skit kerak nyer cik azue top up sikit lagi dlm 5-10 minit..smpai dpt kerak yg di sukai...
so dah bagi resepi...korang try lah yer...
ok...cik azue nak g menjaet...esok..esok..esok..kalu rajin..cik azue wat entry masak2 lagi yer..
tata..


6 comments:

Kak Lin said...

cik azue, kita pun suka kerakkkk!

nik ros said...

sedap ni.feveret nik la ni. selalu kalau kat kg makan pagi2.

Myra Jay said...

Sedapnya..

Myra memang suka apa saja menu yg berasaskan roti ;)

Kuazue Mohd said...

kak lin: kerak itu idaman kelbu

nik ros: hihihi..hat ni pun wat sarapan juger..siap tapau ke opis juger...


Myra : cubalah wat...senang ajer..main belasah ajer guna blender...

Si Matatajam said...

Sedapnya.nak try la..

Kuazue Mohd said...

si matatajam...try..jgn tak try..senang ba itu...