Followers

Tuesday, February 11, 2014

HUJAN ... Aku rindu!!!

Teks : KUAZUE MOHD
Foto: Koleksi Peribadi
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI




Tetiba aku rindukan HUJAN.. 

Hujan Pagi, Hujan Tengahari, Hujan Petang, 

Hujan malam atau Hujan sepanjang hari... 

Tetiba aku terdengar bunyi rintikan hujan, 

Tetiba baru kusedar, itu cuma titisan air ekon...

Tetiba baru kusedar semua itu nikmat....

Tetiba baru kuakui, manusia itu...kuat nya 

mengeluh...

Aarrgghhh...dan tetiba baru aku sedari....

Manusia itu adalah AKU dan diriku sendiri....



***********************************************************************
Nak tengok lebih banyak hasil kerja tangan cik azue, jom lawati cik azue di sini; https://www.facebook.com/KrafTanganKuazue

7 comments:

nurbijen said...

Hujan tu mmg nikmat... kalau masa winter ni, kurang sikit rasa sejuk kalau hujan... besarnya nikmat hujan ni :)

Aisy Nasiha said...

Betul... hujan kadang dirindui bila dah lama tak datang... dan hujan ni bakal merahmati seluruh kehidupan...

NinaAz said...

mee too. sebab skg ni panas. lama xd hujan ... :)

Nurzakiah Hanum said...

me too

Mila@Rimbun said...

betullah.. dah lama tak hujan

Rizziela said...

Kajang blm hujan lagi

Suzie said...

Doa doa lah hujan. Panas. Anak2 pun letih je balik dari sekolah.