Followers

Sunday, April 6, 2014

BerSyukur Saat Diuji.. In shaa Allah...

Teks: KUAZUE MOHD
 Foto: Koleksi Peribadi

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 
 DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI 




Salam kasih Sayang buat semua. Terima kasih pada yang sudi bertanya dan berkirim doa. Alhamdulillah atas ujian yang sedikit ini yang menyebabkan kehidupan berubah 360 darjah lagi.
Terima kasih buat semua yang masih berkunjung tiba. In shaa Allah, cik azue belajar menjadi lebih kuat, tabah dan redha.
Dan seharusnya, biar apa pun yang telah terjadi, cik azue tinggalkan ianya menjadi sejarah. Janganlah ditanya kenapa dan mengapa, takut-takut jiwa yang nampak kuat ini kembali goyah dan luka kembali berdarah. Pasrah dan redha, dua perkataan macam senang namun perlukan mujahadah bagi mendapat kemanisannya.

Baik, dalam suasana yang tidak memberangsangkan jiwa untuk bersosial secara nyata mahu pun alam maya, cik azue korek-korek koleksi peribadi, cari bahan-bahan bacaan yang boleh melupakan seketika gusar di hati. Cari-cari, jumpa buku ini. Terima kasih Allah. Buku yang dah lama beli tapi hanya dibaca dalam dan tika keadaan ini. Sungguh terkesan di jiwa.

Ujian, ujian datang dalam pelbagai bentuk. Suka mahupun duka, keduanya adalah ujian. Ujian yang menguji di mana DIA dalam hati kita.
Terima kasih Prof Muhd Kamil Ibrahim atas buah tangan ini. Tepat kedatangan nya mengubah sempadan perspektif hala tuju diri ini.
Rupanya banyak sungguh ujian yang tidak diri ini sedari. 
Bila anda baca buku ini, sila baca dengan mata hati, jangan hanya baca dengan mata sahaja, buka mata hati.
Sangat-sangat mencadangkan agar anda membaca buku ini buat pedoman hidup bahawa ujian sentiasa ada bersama kita sama ada kita sedar atau tidak.
Sampai sini dulu ya. Banyak nak dikongsi lagi. In shaa Allah jika ada kelapangan di lain masa cik azue coretkan lagi ya.
Jaga Diri jaga IMAN

Wasalam



**************************************
 Nak tengok lebih banyak hasil kerja tangan cik azue, jom lawati cik azue di sini; https://www.facebook.com/KrafTanganKuazue

No comments: