Followers

Tuesday, April 29, 2014

Kraf Seni Jahitan & Sulaman: Rangka Kerja Jahitan

Teks: KUAZUE MOHD
Foto: Koleksi Peribadi

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI 

Salam Kasih Sayang. Lewat-lewat petang sekarang ni mesti hujan kan. Kalau bukan hujan lebat, hujan panas, tapi, mesti hujan setiap hari. Tambah-tambah di Rawang yang memang dalam kategori kawasan tadahan air hujan ni. Alhamdulillah, semoga air diempangan kembali pulih dan siri catuan air ini selesai hendaknya, walaupun itu semua hasil daripada pembenihan hujan.

Oh ya, hari ini, pagi-pagi lagi cik azue menghadap buku kerja cik azue, kira itu ini kos pembuatan bagi setiap produk jualan mahu pun kegunaan keluarga.

Cik azue guna buku tulis sahaja, senang dan In shaa Allah tak mudah hilang berbanding sekeping kertas yang selalu lupa nak failkan kemudian hari.

Untuk itu, cik azue kongsikan dengan anda hasil rangka kerja hari ini.


Tajuk rangka kerja cik azue adalah Kusyen Patchwork.
Nampak tak kawan-kawan contengan cik azue dalam muka surat ini. Ini contengan bagi mengira jumlah fabrik yang perlu digunakan. Sama ada nak beli baru atau nak guna sahaja apa kain sedia ada, belum pasti. Nanti cik azue cuba korek balik tong-tong kain yang ada, mungkin ada kain lebihan yang boleh diguna pakai untuk projek ini.

Nampaknya hari masih hujan dan cik azue kena tunggulah untuk ke pasar tani bagi membeli sedikit keperluan dapur. Jika hujan tak berenti, esok pagi sahaja lah cik azue pergi. Boleh sambung menjahit sementara kanak-kanak ribena yang riang ria belum pulang dari sekolah lagi.

Hingga itu, senyum-senyum selalu dan

Wasalam
****************************************************
 Nak tengok lebih banyak hasil kerja tangan cik azue, jom lawati cik azue di sini; https://www.facebook.com/KrafTanganKuazue 

 Nak Berkenalan dengan Akademi Bekerja Di Rumah, baca sini http://kuazue.blogspot.com/2014/04/akademi-bekerja-di-rumah-apakah-itu.html 

 Nak Belajar Cara Asas Urus Akaun, Lawati sini: 

2 comments:

babYpose said...

duk senyum ni kuazue :) teringin nak berkeras tangan gak ni, ingat nak buat planet untuk budak2 ni, tak rendam lagi sokabaq tu :) pasar tani lagi freshkan

Suzie said...

Saya pun guna buku tulis .....senang. Kalau hilang jenuh nak cari .....