Followers

Monday, April 14, 2014

Belajar Jahit Beg Sandang Belakang

Teks: KUAZUE MOHD
Foto: Koleksi Peribadi & Rs Collection
 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 

 السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 
 DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI 


Salam kasih sayang buat semua. Bersiaran lewat petang pula hari ini.
Masih ingat akan entri terakhir cik azue hari sabtu yang lalu? kalau tak ingat, boleh baca di sini.

Baik, seperti yang dijanjikan buat anda semua, haihs, dah petang baru buat entri, sibuk ya ampun kawan-kawan) bagi menambahkan kemahiran jahitan cik azue telah mengikuti kelas jahitan ini. Salah satu sebab kenapa cik azue mengikuti kelas ini adalah kerana hati cik azue sakit hati bila mana beg sandang anak-anak ini cepat sangat koyak nya.
Maklumlah, anak bujang tengah lasak kan. Dulu ada juga cuba jahit, tapi kerana tidak tahu teknik, jadi buruk akhirnya dan cik azue potong-potong kainnya jadi selimut perca.

Sementalah terjumpa promo kelas, cik azue pun minta izin chenta hati. Dan chenta dengan gembira nya sanggup hantar dan ambil cik azue dari kelas itu.
Jadi anda nak tengok hasil kelas itu? Mari saksikan lah,

Hadapan


Sisi nak tunjuk ada poket

belakang - tunjuk tali

Alhamdulillah atas nikmat dan kesempatan pergi belajar buat beg ni. Nak tengok aksi kami orang kat kelas?
Apa kata anda tengok gambar yang cik azue kongsikan dari  FB: Rs Collection

Jangan ketawa ya tengok aksi cik azue, fokuskan pada cik azue sahaja.

tengok pada cik azue dan ketekunan nya belek apa pun tidak ingat ...

Lagi besar.. cik azue dan mesin kebal jenama singer


siap siaga nak habis kelas dah. Beg hasil keghaih lengan cik azue yang biru belakang sekali ya. nampak muka cik azue yang sudah penat sangat.

Kami rakan yang belajar menjahit bersama. Cikgu sudah pulang dulu kerana anak murid agak lambat siap (cik azue lah tu)

Sekarang masa ulasan kelas pula.
Untuk makluman anda, cik azue ini tiada asas dalam pembuatan jahitan beg. Jadi kesempatan kelas ini, di tambah dengan rakan-rakan yang pandai-pandai serta banyak membantu, dapat juga cik azue siapkan beg tersebut. Ruang kelas pun selesa. Kalau hendak tahu, kelas bermula dari jam 9am hingga ke jam 5pm, tapi kami siap lewat, sudah jam 6pm lebih baru siap, cik azue lah tu yang terkial-kial nak siapkan.
Apa pun, seronok sangat. Impian jadi kenyataan. Terima kasih puan penganjur dan cikgu Norita ya. Cikgu sangat banyak menbantu. Curahan ilmu tidak terbalas. Semoga cikgu dilimpahi rezeki yang tidak putus-putus dari nya. Banyak ilmu yang cik azue kutip disini. Semoga memberi manfaat buat cik azue dan rakan-rakan yang turut serta.

Apa lagi hendak diberi tahu? Oh ya kelas ini di jalankan di Rs Collection bertempat di Petaling Jaya (Bandar Sunway).
Bahan-bahan dah termasuk dalam jumlah yuran yang dikenakan. Cik azue yang jahil dalam pembuatan beg ini, apa lagi terus beli bahan tambahan buat latihan.

Sampai sini dulu ya. Lain kali cik azue sambung lagi ya.

Terima Kasih pada yang turut serta. Jika anda berminat akan kelas ini, silah hubungi Rs Collection ya.

Doakan cik azue dapat jahit beg ini lagi ya di masa akan datang.

Akhir kalam, 

Wasalam


****************************
 Nak tengok lebih banyak hasil kerja tangan cik azue, jom lawati cik azue di sini; https://www.facebook.com/KrafTanganKuazue 

 Nak Belajar Cara Asas Urus Akaun, Lawati sini: 

2 comments:

Nurzakiah Hanum said...

SINGGAH PTG

ejal aziz said...

sy nk cr tempat belajar buat barangan leather..ade suggestion x..?