Followers

Wednesday, April 9, 2014

Bakti disemai, Budi di Tabur

Teks: KUAZUE MOHD
Foto: Koleksi Mizah Tahir

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


 السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 
 DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI 


Salam kasih sayang buat semua. Semoga anda semua dalam pemeliharaan Ilahi. Dan semoga kita semua masih diberi masa untuk berusaha menjadi hamba Allah yang cemerlang disisi ZATNYA, in shaa Allah.

Ahad, 6/4/2014 yang lalu. Sepatutnya cik azue mengikuti satu seminar untuk memperbaiki diri sendiri anjuran Akademi Bekerja Dari Rumah, namun atas sebab-sebab peribadi, maka cik azue menolak untuk turut serta duduk dan mendengar. Kemudian, cik azue mendapat tahu adanya tawaran untuk menabur bakti buat insan-insan terpilih.
Pilih punya pilih, maka cik azue memilih untuk menabur budi sebagai terapi untuk mengubat hati yang rawan. Pergi menabur budi dan merasai sendiri erti nikmat hidup yang selama ini dirasai. Semoga kita tidak menjadi insan yang kufur nikmat hendaknya.

Terima kasih atas jemputan ini. 



Terima kasih kakzai kerana mewar-warkan program ini. Dan terima kasih juga buat Mizah Tahir dan para pelajar UIA semua kerana membuka peluang untuk cik azue dan rakan-rakan turut serta mengenali dan menyumbang buat insan terpilih ini. Terima kasih juga buat kawan-kawan yang turut sama menyumbang secara langsung mahu pun tidak langsung dalam menjayakan program kecil ini.

Buat Kak Ida, terima kasih kerana bertungkus lumus menyediakan bahan alat bantu mengajar serta mengajarkan  proses pembuatan telekung ini.
Tanpa mu, daku tempang terus. Hihihi. Kepada rakan-rakan yang ingin menempah atau ingin belajar membuat telekung boleh la menghubungi kak ida mahu pun kak zai ya.

Marilah saksikan aktiviti kami. Mana yang kurang harap di maafi ya. 

 

Ini pula kelas sampingan yang dianjurkan oleh para pelajar UIA.


Dan ini pula dua makcik yang berkesempatan untuk turun padang bagi mewakili kumpulan Sahabat Jahitan Telekung kelolaan kak zai.


Hahaha, dalam pada kesibukan memerhati rakan-rakan menjahit dan memotong kain, sempat lagi dua makcik ni bercerita tentang kain dan jenis kain. Yang seronoknya, boleh pula aksi serius kami dirakam oleh  lensa kamera Mizah Tahir. Tergelak tengoknya.


Dan inilah hasil akhir program ini. Terima Kasih kak ida yang menanti sehingga aktiviti tamat.


Sejujurnya, mereka yang cik azue temui ini kalau dilatih dan mempunyai kesungguhan hati untuk memulakan satu perniagaan, in shaa Allah, tidak mustahil mereka ini nanti boleh berjaya.
Rata-rata mereka ini menunjukkan minat yang sangat mendalam. Cuma batasan mereka adalah ruang dan peluang. 
Jika ada di antara anda yang ingin menyumbang untuk kelangsungan projek mereka ini, anda bolehlah menghubungi mereka ini di alamat ini :

 Alamat Rumah Kasih Sayang, No 29, Jalan 8/8,Bandar Tasik Puteri, Rawang. 


 Nampak gayanya, cik azue kena berhenti di sini. Entri hari ini sudah menjadi agak panjang, nanti cik azue menulis lagi di kelapangan yang ada, In shaa Allah.

Akhir kalam hiasi diri dengan Iman dan Taqwa. Mudah-mudahan kita tergolong dalam golongan yang diredhai NYA, in shaa Allah.

Wasalam.
********************************************
 Nak tengok lebih banyak hasil kerja tangan cik azue, jom lawati cik azue di sini; https://www.facebook.com/KrafTanganKuazue 

 Nak Belajar Cara Asas Urus Akaun, Lawati sini: 

4 comments:

Mila@Rimbun said...

Dah kumpul2 perca cotton dari projek telekung untuk bagi kat diorg... rasanya lepas kut nak buat fabric brooch semua...
Terima kasih kepada adik2 yg buka peluang tuh kan... kita nak sendiri2 buat kerja amal camni mmg tak sempat. bila berkumpulan mcm ni, serba sedikit sumbang mana yg dapat

Nurzakiah Hanum said...

BESTNYA

nurbijen said...

mmg serius benar nampak gambar Cik Azue yg sedang berbincang tu..
Saya yg baca pun rasa seronok... teringinn juga nak join aktiviti mcm ni...

HijrahKuKeranaMu said...

Salam kenal.... peluang untuk beramal pun satu rezeki kan..