Followers

Thursday, June 12, 2014

Entri # 65 : Jalan-jalan Hujung Minggu

Teks: KUAZUE MOHD
Foto: Koleksi Peribadi

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
 السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 
 DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI

Salam Kasih Sayang. Maaf, semalam dan seharian cik azue tertidur dek penangan perut - cirit birit. Moga-moga segala yang bakal menjadi penyakit keluar bersama mudarat badan yang dideritai semalam. Alhamdulillah. 

Hari ini nak berkongsi dengan kawan-kawan cerita hujung minggu yang lalu. Bawa anak-anak melawat 'Butterfly Farm Booth' di Jusco AEON, Anggun Rawang.



Gembira betul mereka ini. Lihat itu aksi mereka melihat kepompong melalui kanta pembesar. Ya lah, cik azue dulu, bersepah keliling rumah jer , bila-bila pun ada aktiviti ni. Kesian pula pada anak-anak ini. Zaman sudah berubah. Jadi hendak tak hendak, kita kena cari juga sedikit pengisian ilmu dunia buat bekal dia orang dalam meneruskan kehidupan ini. Moga-moga ilmu ini membawa mereka lebih mengenal zat PENCIPTA, Allah itu sendiri hendaknya.

Selepas itu kami ke jalan TAR. Menjamu selera terlebih dahulu di RSMY - House of  Real Briyani yang bertempat di Jalan Medan Tuanku dan berdekatan dengan maju junction. 
Hehehe.. malas nak ambil gambar. Makan sudah. Ibu dan abah ambil set nari briyani ayam dan daging. Masing-masing makan sambil suap mulut dua kekanak ribena ini. Dan untuk kanak-kanak ini, mereka memilih nan cheese sambil-sambil makan nasi yang disuap. Selalu dah jam 5++pm baru dapat makan nan cheese ni, tapi hari itu jam 1++pm pun dah boleh dapat makan nan cheese, apa lagi gembira sungguh la budak-budak berdua tu.

Habis makan, pusing kejap Jalan TAR. Mula-mula naik Sarah Hughes GLOBE. Cadang nak tengok-tengok kain langsir, dalam budget rm 5 atau rm 6 semeter. Tetiba naik situ... jeng..jeng..jeng, apsal ramai orang? Oh ada Moon di situ! Ya ampun, hari terbuka untuk follower blog moon dengan harga special. Boleh baca ceritera cik Moon DI SINI ya.  Tapi balik hampa, tiada satu pun yang dalam budget yang bertepatan dengan tema ruang tamu cik azue. Turun dan pusing lagi.
Pusing-pusing, masuk tempat jual kain pasang pula dan dapat ini untuk baju raya tahun ini. Hihihi, tetiba kain untuk cik azue jadi lebih.. dapat ler lebih pasang, in shaa Allah. Terima kasih en Chenta. Kos? RM200 untuk kesemuanya. Mahal juga , tapi kata chenta, kain itu baik dan padan dengan harga yang ditawarkan. Oklah, saya menurut perintah dan saya lah si tukang jahit. Mari berdoa agar tempahan ini siap pada minggu ke tiga puasa.


Oh misi mencari kain langsir tahun ini masih perlu diteruskan sebelum puasa.
Ini langsir sedia ada. Dah lama dah pun usia nya. Warna keseluruhan dinding ini adalah biru lembut, seakan-akan torquise gitu. Ada cadangan tak kawan-kawan kain warna apa untuk cik azue guna pakai? Oh, Sofa itu berwarna hijau gelap.


Oklah, yang terakhir, projek selimut tampal cantum dah hampir ke penghujung. Tinggal satu baris lagi untuk siapakan 'top' nya. Alahai, simpan ketepi lah dulu ya. Kita beri laluan kepada tempahan tanda nama dan tuala.


Bercakap tentang cuti sekolah ini. Pertama kali menjadi WAHM dan anak-anak berada di sekeliling, oh tunggang langgang jadual kerja cik azue. Belum pandai menyesuaikan diri barangkali dan anak-anak juga barangkali kejutan budaya. Pertama kali cuti sekolah tanpa perlu ke taska dan perlu buat latih tubi ulangkaji di rumah sahaja dengan ibu sebagai guru tuisyen mereka. Hahaha, guruku, ibuku. Raksasa Ibu kadangkala terjadi dek melayan keletah mereka berdua. 

Oklah, sampai sini dulu. Mereka sudah naik taring. Cik azue berenti dulu ya.

Wasalam

7 comments:

Ainim Rashihah said...

dah ada tema warna utk langsir ke?

Anum said...

anum x fk lagi tema langsir

Kuazue Mohamad said...

@Ainim Suju tema tak der.. janji masuk dgn kaler ruang tamu dan sejuk mata memandang sudah..

Kuazue Mohamad said...

@Nurzakiah Hanum hihihi,, cik azue pun tiada tema.. cuma nak cari kaler yg boleh masuk dgn warna ruang tamu dan sofa sudah

HijrahKuKeranaMu said...

RSMy tuh kat medan tuanku erks?

Kuazue Mohamad said...

@HijrahKuKeranaMu yer .. kat lorong tgh ant maju junction n parking depan masjid balai polis..

Tie HT said...

betul la kan masa kecik2 dulu memang selalu tengok kepompong rama2 ni..
zaman sekarang semua dengan gadget tak sempat nak membelek pokok2..hehe :)