Followers

Saturday, June 7, 2014

Dia.. Isteri Luar Biasa

Entry: # 61
Teks: KUAZUE MOHD
Foto: Koleksi Peribadi
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
 السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI

Judul: Dia.. isteri luar biasa


Pengarang: Umie Nadzimah (Novelis bagi Kerana Terpaksa.. Aku relakan yang sedang ditayangkan di TV3 - namun, ampun cik azue tidak berkesempatan menengoknya)
Terbitan: Penulisan 2U
Ketebalan: 616 m/s (termasuk Epilog dan 94 Bab)
Harga: RM24 (pinjam cik adik manis RnD - customized section Euro Holdings)


Heroin: Dewi Yusra
Hero: Raden Amzar

Rating cik azue beri, 4/5. Kira oklah jalan ceritanya. Sebab cik azue boleh baca dari mula hingga habis. Ada kelakor ada serius. Serius ada bab agak tak boleh terima dek akal cik azue jika cik azue di tempat raden yusra. Serius juga ada bab tak boleh akal terima kalau di tempat raden amzar.
Apa la cik azue merapik ni. Ok, kisah berkisar tentang dua manusia lelaki dan perempuan. Si perempuan nak anak namun tak mahu ada ikatan. Atas batasan agama, harus nikah bagi kelangsungan agama. Si lelaki, memang dah suka pada heroin. Kena tangkap khalwat dan nikah dan berubah jadi manusia normal.
Kah..kah..kah.. dah tak ingat sebenarnya cerita ini. Dah agak lama baca nya.

esok sambung lagi satu ulasan novel ya.

wasalam

2 comments:

eita said...

dengar pada ulasan tu macam menarik je buku ni

Kuazue Mohd said...

eita: ikutkan beh novel ni....