Followers

Monday, October 28, 2013

Ada Mu

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 
IN THE NAME OF ALLAH AR RAHMAN AR RAHIM….

Dear Readers...

Merenung ke luar jendela
Melihat kebesarannya
Mensyukuri segala nikmat
Yang dikurniakan di dunia


Kau berikan ku kekuatan
Tuk berpegang pada jalan
Walau penuh dengan cabaran
Ku tahu ku adaMu Tuhan


Kerna kau yang satu
Yang setia bersama ku
Dikala ku jatuh ku bangkit kernaMu
Ku tahu ku adaMu disisi ku selalu
Bantulah hambaMu mencari keredhaanMu


Ku tahu ku adaMu
Ku adaMu selalu


Kerna kau yang satu
Yang setia bersama ku
Dikala ku jatuh ku bangkit kernaMu
Ku tahu ku adaMu disisi ku selalu
Bantulah hambaMu mencari keredhaanMu


Ku tahu ku adaMu
Ku adaMu selalu


Merenung ke luar jendela
Melihat kebesarannya
Walau penuh dengan cabaran
Ku tahu ku adaMu Tuhan





mmmmm... dihati nie mcm2 cerita ada.. macam perasaan ada...

apa pun.. Tuhan ku selalu ada.... membaca Nota Cinta Ilahi setiap malam bisa mengundang air mata.. begitu "siapalah aku di sisi Mu .. apakah rupa bentuk nya Alam Kubur ku nanti..."


itu tentang itu... tentang ini...

benarlah kata mak suatu ketika itu...


"hidup perempuan bergelar isteri dan Ibu nie harus lah sentiasa meletakkan diri dan perasaan ke tempat paling bawah.... kalau boleh jangan sampai siapa pun yang tahu apa yang ada dalam hati nurani kita.. demi orang2 yang kita sayangi..

lupakan segala kesalahan mereka pada kita.. maaf kan mereka dan semoga mereka menjadi yang di antara yang soleh dan solehah,..."


kalau mak masih di bumi yang fana nie... pasti mak dapat memberi sesuatu kata yang boleh menaiikan semangat nie...


padan ler dulu kekadang mak kata... "kalau ikut hati mak.. mak nak sangat p kat satu tempat nie sorang2... mengenang Tuhan dan kembali semula sebagai Mak yang baru.."


ya.. kini sebagai isteri.. ibu.. pekerja...cik azue juga kalau boleh nak buat benda yang sama.. bukan LARI dari segala masalah.. cuma mencari ruang untuk muhasabah diri.. di mana kekhilfan kita sebagai Makhluk Nya.. sehingga kita di Uji sedemikian rupa...


semua yang berada di sekeliling kita tidak salah.. yang bersalah adalah diri kita sendiri...


"Tidak lah boleh kita mengaku beriman selagi mana kita tidak diuji dan redha dengan setiap ujian yang diturunkan.."


mmm bukan mudah kan.. nak tersenyum saat di uji......


jom ingat Tuhan.. dimana pun kita.. siapa pun kita... yang pasti.. diri kita ada DIA di hati.. cuma terpulang pada kita untuk menafsirkan cinta ILAHI itu dalam bentuk yang bagaimana....


ingat.. "bilamana kita mendapat Cinta Ilahi.. in shaa Allah kita akan mendapat seluruh cinta yang ada alam ini..." ini janji nya... JOm la kita beramal.. mudah mudahan kita diberi keizinan untuk mengecap manis nya CINTA ILAHI itu....



salam Maal Hijrah.. (lagi 8 hari ooo.. apakah yang sudah... dan apak yang akan kita lakukan demi meraih CINTA ILAHI??..)



wasalam..





6 comments:

Nurzakiah Hanum said...

singgah pagi isnin

Aisy Nasiha said...

Syahdu rasanya baca entry cik azue ni.. saya pun sama.. ada masanya stress sangat dgn tnggjawab ibu, cikgu dan isteri...

Memang payah utk tersenyum ketika diri diuji.. malah ada masanya saya lakukan benda yang saya sendiri sesali..

Apa apa pun kita sama2 lah buat yg trrbaik dan sesentiasa ingat Allah. Dugaan yg diberi ni insha Allah mampu kita tanggung....

Ainim Suju said...

lirik ni simple tapi penuh maknakan

rostina76 said...

salam azu……selalu dengar lagu najwa latif ni xde la hayati sgt liriknya tapi bila baca n3 ko ni terasa sayu plak. berat mata membaca, berat lagi bahu yg memikul. pepepun azu, sabar byk2 & mmg hakikatnya bila terasa kesulitan, kepayahan apatah lagi kesunyian & kerinduan hanya ALLAH yg mampu kita berserah. ALLAH juga la yg maha mengetahui kekuatan diri kita yg sebenar. Cheer up, this is MONDAY

Suzie said...

Selalu dengar lagu ni kat carta radio ikim.

Mila@Rimbun said...

Allah di hati.... kemana jua kita pergi pasti ada, betul tak azu