Followers

Tuesday, May 6, 2014

Kraf Seni Jahitan & Sulaman: Damai, Tempahan dan Cabaran Sihat

Teks: KUAZUE MOHD
Foto: Koleksi Peribadi

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI 



Salam kasih sayang buat semua. Maaf tidak langsung bersiaran beberapa hari terdahulu. Biasalah, bila diri berada jauh di kawasan yang agak jauh dari liputan.
Gambar pagi hari yang damai. Kabus tebal walau hari sudah meninggi. Namun, jangan terpedaya. Kabus tidak mencerminkan suasana damai dan dingin sepanjang hari. Benarlah kata orang-orang dahulu, jika pagi harinya kabus sangat tebal, maka lewat tengah hari dan petangnya akan panas terik lah cuaca nya. Dan secara kebetulannya, memang cuaca di sebelah tengahari dan lewat petang membawa ke malam tersangat lah panas. Alhamdulillah atas nikmat dunia. Itu baru kepanasan dunia. Akhirat? Semoga kita semua terlindung di bawah Arash Allah dengan Rahmat Kasih dan Sayang nya, In shaa Allah.
Oh ya, cik azue tidak ke mana, itu pemandangan biasa di kampung chenta hati. Kami pulang menziarahi Bonda Mentua yang sudah dimakan usia. Alhamdulillah, masih ada adik-adik chenta yang menemani beliau dan semoga bonda sentiasa sihat dalam rahmat ILAHI.

Sulam Tag Nama


Tempahan sulam tanda nama yang sempat disiapkan sebelum memulakan perjalanan. Alhamdulillah atas rezeki yang diberi Ilahi.
Jika berhajat hendak tahu lebih lanjut, butir-butirnya ada di sini.

1) Tanda Nama sulam nama JAWI (sila rujuk disini untuk tempahan)
2) Tanda Nama sulam nama RUMI (sila rujuk disini untuk tempahan)

Dan sepanjang minggu yang lalu juga cik azue memulakan regim senaman ini.


Sumber dari Anlene, tapi nak bercerita dengan anda semua, sesi memanaskan badan pun cik azue dah sakit sendi punggong. Habis tu macam mana? Hurmmp, nampak nya, cik azue perlu berdikit-dikit semula untuk memulakan semula senaman regangan demi kelangsungan kecedasan badan. Bukan apa, menjadi seorang WAHM juga, cik azue harus pastikan tahap kesihatan berada seoptimum yang mungkin. Kalau tidak, semua kerja nanti akan jadi tonggang langgang, tak begitu kawan-kawan kan.

Oklah, cik azue nak gerak ke pejabat pos dulu. Pos apa barang yang perlu dipos dan kembali nanti perlu edit kembali imej sulaman bagi tempahan sulaman hari guru yang perlu cik azue siapkan menjelang Jumaat nanti.

Hingga itu, jaga diri, hiasi peribadi serta perbaiki Iman di hati.

Wasalam

******************************************
 Nak tengok lebih banyak hasil kerja tangan cik azue, jom lawati cik azue di sini; https://www.facebook.com/KrafTanganKuazue 

 Nak Berkenalan dengan Akademi Bekerja Di Rumah, baca sini http://kuazue.blogspot.com/2014/04/akademi-bekerja-di-rumah-apakah-itu.html 

 Nak Belajar Cara Asas Urus Akaun, Lawati sini: 

3 comments:

Mila@Rimbun said...

cik azue... dah start meregangkan badan yer..

kalau beli CD denise austin, ada level 1 2 3. So kalau baru nak start, ambik level 1 dulu. mmg much better dari terus buat senaman full.

Anum said...

kreatif

Suzie said...

Lama x rasa kabus cam tu