Followers

Monday, May 12, 2014

Kraf Jahitan & Sulaman: Menyulam Epal

Teks: KUAZUE MOHD
Foto: Koleksi Peribadi

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI 

Salam kasih sayang buat semua. Diharap sihat lah hendaknya. sudah beberapa hari cik azue tidak menulis. Sibuk dan disibukkan dengan aktiviti menyulam.
Ya menyulam untuk aktiviti hari Guru dan hari Ibu.
Dan kerena itu jugalah sumber mata pencarian. Alhamdulillah, terima kasih di atas sokongan dan kepercayaan yang kalian beri buat cik azue.

In shaa Allah, cik azue tak persiakan.

Baik, untuk beberapa hari lagi juga, jika cik azue masih tenggelam timbul di blog ini, maafkan cik azue. Cik azue akan cuba selit-selit tika waktu menyulam. Bukan apa, cik azue sedang menyulam tempahan pukal. Tempahan kedua dari orang yang sama, tetapi kali ini untuk majlis di sekolah beliau.

Ini adalah tempahan persendirian beliau. Semuanya berjumlah 24pcs. Terima kasih. Sila kira sendiri dalam gambar, dua lagi berwarna "pink" telah tersembunyi di bawah yang berwarna biru itu. Sila rujuk gambar susunan di sebelah kiri anda. Hihihihi, macam mana boleh tidak perasan sudah membuat magis di situ.
Sudah selamat di pos laju ke SARAWAK. Semoga tiba tepat pada masanya. Besarlah harapan agar puan menempah dan bakal penerima nanti berbesar dan berpuas hati dengan mutu perkhidmatan yang cik azue tawarkan ini.

Balik dari pengeposan barang di atas, (maaf cik azue lupa nak ambil gambar bagaimana pembungkusan yang cik azue dan chenta hati buat bagi menjimatkan kos penghantaran. Lain kali cik azue tunjukan ya, In shaa Allah) cik azue pergi lagi mengambil stok tuala untuk tempahan pukal sekolah kebangsaan South Miri Sarawak.

Ini sahaja berbaki stok warna tuala muka yang dalam standard piawaian perkhidmatan cik azue (cik azue guna tuala dengan berat dalam lingkungan 80 ~ 100g bagi setiap tuala).

Jadinya, malam tadi, en chenta hati telah berbesar hati menjadi penunggu setia ABANG menyulam hingga dinihari kerana memberi laluan cik azue menyediakan keperluan anakanda dan diri beliau untuk ke sekolah dan ke pejabat. Sudahnya, selesai tugas hakiki, cik azue terus tidur, terdemam selsema batuk dan sakit tekak, dek penangan si budak tidak berapa kecik lagi tu, Megat Haziq. 
Oh ya, pada yang baru ikuti blog cik azue, cik azue hendak beritahu, bahawa sistem imunisasi badan cik azue adalah lemah pada kuman selsema yang menyerang kanak-kanak bawah usia 9 tahun. heheh daku muda belia, orang tua selsema, minum secawan pun alhamdulillah, tapi kalau kanak-kanak ribena, tolong lap hingus dan selepas itu cuci tangan pun dah boleh akibatkan demam selsema yang melampau. Semakin kecil usia anak itu dan semakin kuatlah virus itu pada sistem badan cik azue. Apada, hal ini doktor kesan ketika cik azue berusia 22 tahun yang mana cik azue dan anak buah demam selsema serentak dan berkali-kali. hahahaha. Padan la selama ini masa belajar di Universiti, bila mana usik anak-anak yang berhingus jer, mesti malam tu demam. Tapi waktu itu muda, tidak la perasan sangat.

Balik ke topik, hari ini, cik azue menyambung tugasan semalam.


baiklah, anak-anak akan pulang dari sekolah agama sebentar lagi. Cik azue harus berenti di sini dulu dan sambung semula selepas mereka bergerak ke sekolah kebangsaan pula.

Akhir kalam, doakan cik azue kuat untuk teruskan perjuangan WAHM ini ya.

Wasalam


****************************************
 Nak tengok lebih banyak hasil kerja tangan cik azue, jom lawati cik azue di sini; https://www.facebook.com/KrafTanganKuazue 

 Nak Berkenalan dengan Akademi Bekerja Di Rumah, baca sini http://kuazue.blogspot.com/2014/04/akademi-bekerja-di-rumah-apakah-itu.html 

 Nak Belajar Cara Asas Urus Akaun, Lawati sini: 

3 comments:

Nurzakiah Hanum said...

ASSALAMUALAIKUM
SINGGAH PAGI

nuyui a.k.a miss YUI said...

semoga makin murah rezeki akk..

nurbijen said...

Moga cik Azue terus maju jaya :)