Followers

Monday, December 16, 2013

Selom dan Cenohom aka kesum...

Assalammua'laikum....
Dengan Nama Allah yg Maha Pengasih Lagi Penyayang....
Herba ni beli kat kedai...nak wat ulam n nak masak asam pedas wat chenta hati...nak guna...sikit nyer pun...tapi...kena beli nyer.....aaaiiusshhh....kemain banyak...selalu...cik azue amik n batang nyer cik azue buang kan ajer...malas...sudah nya bila kena beli n beli n beli...mmm tanam lar....
Maka cik azue pun mengupload la picture n tanya mcm mana nak semai...hhuuyyoooo....
ramai yg boleh jawab kan...tq semua....so...dah lepas rendam 2 hari..nmpk cenohom aka kesum dah kluar akar...klu sempat t petang cari tanah buh dalam pasu recycle (pasu dari tong minyak masak) dan leh la terus tanam..tanam dlm rumah jer pun..kat tepi sinki...boleh gitu? senang sikit nak cubit2 time masak...apa laks korang rasa? tanam luar or tanam dalam umah??..
mmmm.....jom kongsi idea....
tq...
bubai

3 comments:

Normi Nieza said...

best nya daum selom tu wat ulam..:)

Mel said...

ulam feveret sangat ni..memang mel pun tanam macam tu..dah suka sangat, alhamdulillah membiak dengan jayanya..

*tak payah beli dah*

Mila@Rimbun said...

beh ni... ulam tanam sendiri.. baru teringatkan daun bawang saya kat belakang umah, pe kabo ler agaknya.. hidup lg ke idok hihi. letak kat sinki is the best place kut..