Followers

Friday, January 25, 2013

Salam Penghulu Hari # 3

As Salam...

Dear Readers...

Dah seminggu mata nie membengkak ... adik2 kat opis kata ..

"cik azue mata PANDA!!!"
sumber: pakcik GOOGLE
haihs.... OH NO !!!.. bukan kerana asik menjadi burung hantu nie...

tapi sebenar nyer kawan2.. mata nie kata tuan doktor..mengalami jangkitan SINUS... jangkitan rongga sinus.. ntah ler apa ke benda nyer.. yg pasti.. bola mata sakit.. tulang mata sakit.. tulang pipi sakit... pendek kata.. MUKA ni sakit... nampak mcm tak sakit.. but Sakit... GuaNo tu??
Punca?? Hjung tahun cik azue kena demam selsema yg sangat teruk sampai telinga kurang pendengaran.. hidung tersumbat teruk ..nn sebagai nyer... last week.. simptom yg sama kembali.. huhuu.. antibiotik dah habis.. Minyak Habbatussawda.. kembali start lepas lebih 2 bulan kehabisan stok...and now.. sementara nak tunggu next week.. mari kita beramal plak dengan ayat di bawah sebagai salah satu ikhtiar..

Share dari FB  zalhazmie.com's photo
 <<>>

Surah ini paling pendek, hanya mengandungi 3 ayat & diturunkan di Makkah dan bermaksud sungai di syurga. Kolam sungai ini diperbuat daripada batu permata nan indah dan cantik.

Rasanya lebih manis daripada madu, warnanya pula lebih putih daripada susu dan lebih wangi daripada kasturi.

Surah ini disifatkan sebagai surah penghibur hati Nabi Muhammad s.a.w. kerana diturunkan ketika baginda bersedih atas kematian 2 orang yang dikasihi iaitu anak lelakinya Ibrahim dan bapa saudaranya Abu Talib.

Pelbagai khasiat terkandung di dalam surah ini dan boleh kita amalkan:-


1) Baca surah ini ketika hujan dan berdoa, mudah-mudahan Allah s.w.t. makbulkan doa kita.

2) Jika kita kehausan dan tiada air, bacalah surah ini dan gosok di leher, Insya’allah hilang dahaga.

3) Jika sering sakit mata, seperti berair, gatal, bengkak, sapukan air mawar yang sudah dibacakan surah ini sebanyak 10x pada mata.

4) Jika rumah dipercayai terkena sihir, baca surah ini 10x, mudah-mudahan Allah s.w.t. bagi ilham pada kita dimana letaknya sihir itu.

5) Jika membacanya 1,000x rezeki kita akan bertambah.

6) Jika rajin membacanya, hati kita akan menjadi lembut dan khusyuk ketika menunaikan solat.

7) Jika orang teraniaya dan terpenjara membacanya sebanyak 71x, Allah s.w.t. akan memberikan bantuan kepadanya kerana dia tidak bersalah tetapi dizalimi.


cer cuba.. mana tahu..berkat keikhlasan dan kebesaran ILAHI n  mukjizat al-quran dapat menyembuhkan .. Wallahhua'lam...
tapi kalau tiada rezeki sembuh.. maka bersabar lah.. semoga sakit ini menjadi kifarah bagi setiap dosa2 selama ini.... Alhamdulillah...

ok lah.. panjang sudah...

nie entry auto publish yer...
cik azue amat kureng masa.. t sehat n senang.. In shaa Allah.. cik azue balas setiap kunjungan anda...

Bubai..

Adious... Muah2x...

12 comments:

CeqGu said...

baru tahu kelebihannya...insyaallah nak amalkan...bukan panjang mana pun ayatnya kan

Langit Tinggi said...

terima kasih atas perkongsian..
do visit saya punye belog ye cik azue..
zariys.blogspot.com

Tihara said...

terima kasih berkongsi..saling mengingati :)

nurbijen said...

get well soon :)

mie said...

thankz for sharing...
banyak yang baru tahu..
ehehehee

Cik Yaya said...

Alhmdlh..bnyk tahu klbhn surah2 ni..selalula amalkan ^_^

thanks share

Kuazue Mohd said...

ceqgu..jom lah kita beramal..senang pun nak hafal nyer..

Kuazue Mohd said...

langit tinggi..kita kongsi bersama utk manfaat bersama..insya allah..t cik azue senang..bertandang lagi ke sana na...

Kuazue Mohd said...

:-)

Kuazue Mohd said...

nurbijen..tq

Kuazue Mohd said...

mie..selamat beramal yer..

Kuazue Mohd said...

cik yaya..semoga kita istiqamah dlm mengamalkan nyer yer...