Followers

Wednesday, January 23, 2013

Buku MAK...Cerita MAK...dan Kenangan ITU...

As Salam...
Dear Readers...
Entry beremosi kali ini...ampun jika menguris..mencalar emosi kalian...
Itu buku MAK....mak beli kerana...
"mak....tadi org ikut abenchik p kedai buku USM...org tgk satu buku tu..(sebut title..)..dlm dier ada mcm2..mcm2 sgt..ada ttg tali yg mak wat sangkut pasu..patchwork..knitting..n kait..mcm bes lah mak ...kalaulah  mak tgk...tapi kan mak...MAHAL lah..lepas diskaun pun dekat RM 100.. t ada duit org nak beli lah....semuanya sama mcm yang mak duk buat tuu..."
esok nya pagi2.. mak bagi duit ... itu duit mak..mak bagi kat kami (cik azue n abenchik).. n kami pergi lagi ke kedai buku tu yg jarak nya dlm 45 minits dari rumah kami...pergi semata2 untuk beli buku tu...dgn ucapan dari mak.."pergi cepat tau..takut buku tu habis pulak.."..
Pergi..beli..balik..n bagi buku tu kat mak...kami tgk sama2... muka mak tak leh digambarkan time tu..habis tu...dia amik buku tu bagi cik azue.." nie buku mak beli untuk hang...simpan..esok2 nanti leh guna...or anggaplah nie buku hasil tangan mak..sbb mak tak reti nak tulis buku..tapi dlm nie semua ttg yg mak buat ada...hang simpan lah..."
huhuhuhu..tu..kisah lebey kurang 17 tahun yg lalu...
nie plak kisah 7 tahun yg dulu...lps ayah dijemput menghadap ILAHI..mak duduk jap (hampir setahun) dgn cik azue.... time nie..mak mcm hilang diri nya..so cik azue bagi buku mak nie balik..bawa borak2.. n selalu cik azu terjumpa mak tertido dgn pages mcm nie terbuka??  kenapa eekk??... to be continue ya... yg tu lain entry...
so skrg... as her unfulfill wishes... i will spent my time n effort to granted what she wants for every child of her own......and i have to fight with my own emotions of missing her...longing her..and so on..that why only after 2 years of losing her i have enough strength to face back this reality..that i ...my own ..has to finish this unfinish things and i hope that i can delivered the LOVE of her in every units sewn....
May i have the time n passion...
ti then..
*Al Fatihah ...peluk cium...qbuat mak n ayah*


4 comments:

Mila@Rimbun said...

terharu saya membacanyer cik azu... alfatihah

Langit Tinggi said...

mak saya ada buku crosstich..hehe..saje bgitau..thanks follow.

Kuazue Mohd said...

Mila..tq

Kuazue Mohd said...

Langit tinggi... rasa nyer mak cik azue tak simpan buku x stitch..tapi dia simpan paten bilang suji jer .. :-)