Followers

Wednesday, August 17, 2016

Jom menjahit

Entri: #177
Teks: Azuriyah Mohamad
Foto: Azuriyah Mohamad

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI

Zulkaedah 14, 1437H
(17 Ogos 2016)

Salam kasih sayang buat kalian yang masih sudi bertandang.

Selamat Hari Rabu. Minggu ini anakanda berdua ada ujian penilaian di sekolah agama. Semoga kalian dan anak-anak yang lain dapat menjawap soalan ujian sebaiknya.

Minggu depan katanya, peperiksaan UPSR akan bermula. Semoga berjaya dan semoga Allah memudahkan urusan kalian anak-anak darjah 6 tahun ini semuanya.

Berbalik cerita diri sendiri. Tak banyak sangat cerita ceriti yang menarik untuk berkongsi bersama selain aktiviti harian semenjak bergelar penderita kesakitan adenomyosis dan endimetriosis ini.

Hari-hari pasti ada pil penahan sakit sebagai peneman. Naik jemu dah nak tengok apatah lagi nak telan. Walau pun pil ini bukan untuk menyembuhkan, ia hanya bertindak untuk memberi sedikit kelegaan dengan membuat kita tidur dan tidur dan tidur.



Oh sungguh umpama macam tiada kehidupan jadinya. Apa pun, syukur, masih diberi nyawa oleh Ilahi untuk terus mengabdikan diri sebagai hambanya.

Jom kita lupakan kisah sakit dan ubat itu.
Hari ini cik azue bercita-cita untuk habiskan menjahit baju-baju maxi tempoh hari. Kalau bukan semua pun, sekurang-kurangnya sehelai pun jadilah.

Apa lagi,
بسم الله الرحمن الرحيم



Semoga Allah memudahkan urusan disebalik rasa senak dan perit yang semakin kuat memakan diri.

Oh ya, esok 18 Ogos kan.
Esok cik azue akan jumpa doktor pakar balik. Kalau ikut temujanji yang lalu, temujanji kali ini akan berbincang samada untuk teruskan dengan pilihan pembedahan atau sebaliknya.



Allah Ar Rahman Ar Rahim, Kau permudahkanlah segala yang sulit.

Nanti esok cik azue cerita ya.

Hingga itu, Wasalam
posted from Bloggeroid

4 comments:

Nieyl said...

nieyl singgah pagi...
nieyl ada juga bercita² nak menjahit...
tapi masih lagi angan²...
semoga urusan esok dipermudahkan...

Kuazue Mohd said...

Alhamdulillah. Terima kasih nieyl

eita said...

semoga cepat sembuh dan di permudahkan segala urusan..

walaupun makan ubat tu memang menjemukan tapi sekurang2 kite berusaha..

Kuazue Mohd said...

Terima kasih eita.
Alhamdulillah. Atas izin Allah, dah banyak kurang dah rasa sakit itu.