Followers

Tuesday, July 8, 2014

Entry # 75: Page Blog Cik Azue

Teks: KUAZUE MOHD
Foto: Koleksi Peribadi
 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 
 DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI

Salam Kasih Sayang. 
Melampau sungguh cik azue kan. Suka hati sahaja tetiba hibernasikan blog ini. Maaf lah wahai teman yang selalu berkunjung tiba. Ntah kenapa sejak ramadhan, agak malas nak membuka laptop dan menulis. Bukan sahaja di blog kesayangan ini, malahan di FB pun agak malas. Ntah, serasa ada yang menghalang. 
Ya, itu semua bohongan semata. Muahaha! Selebihnya kemalasan tahap tak der darjah. Apa pun tak boleh buat.
Dalam minggu ini cik azue akan bersusah-susah lah menyelesaikan setiap tempahan di KERAIH LENGAN KUAZUE. Sabarlah wahai kalian. Akan diusahakan agar tempahan kalian sampai pada masa dan ketikanya, In shaa Allah.

Baik, tadikan cik azue tulis entri tentang page blog cik azue kan. Ya, tetiba hati ini rasa macam mahu buat FB baru. Tapi bila difikirkan, buat page baru sudahlah. Ya, cik azue sudah membuka satu page blog bagi blog cik azue ini. Kenapa? Untuk membuat satu kisah baru di FB dan melupakan kisah yang lama ber FB. Kadang fikir, berblog lebih seronok dari ber FB, walau kadang entri yang kita tulis umpama syok sendiri. Tak kisah lah. Itu sahaja yang boleh menjadi terapi jiwa buat cik azue dan sesetengah dari kita, betul tak?

Weehaaa... ini page blog cik azue. Sudi-sudikan lah LIKE untuk kita saling berukhwah kerana Allah.

Apa lagi nak cik azue cerita. Oh ya, Jumaat lepas cik azue bercerita tentang orkid kan.. hari sabtu tu hari, cik azue dan chenta pun bawa budak-budak pergi ke nursery orkid, beli pasu orkid, arang, sabut, pam baja (beli lagi en chenta ni), dan bergerak dari nursery orkid yang besar di jalan batu arang, rawang ke sungai buloh pula. Cari-cari pokok kesidang sebenarnya. Sayang semua habis terjual. Huhuhu bukan rezeki kami sebenarnya. Lalu kami beli tanah kompos untuk kegunaan "Edible Garden" pula nanti.
Dan baliknya, en chenta telah menanam semula kesemua orkid yang ada dan esok harinya, en chenta sudah memindahkan benih kangkung pasir ke pasu. Hari ini, kangkung dah mengeluarkan daun. Maaf, tiada gambar, hari lain lah yer... begitu juga lah dengan semaian kunyit.

Dan kerana ini juga, jadual cik azue berubah. Dari jam 7.15am, cik azue akan melawat kebun-kebun yang ada di halaman rumah, menyiram dan membaja bila perlu serta merumput kalau dah tumbuh rumput. Belek-belek dan belai-belai semua tanaman yang ada. Masuk semula jam 8am untuk menyambung kerja seperti biasa. 

Yahuuu!! sudah ada aktiviti lain. Moga-moga tumbuh-tumbuhan itu mengubat dan merawat jiwa dan membawa kepada lenih menghampiri yang MAHA MENCIPTA segala yang ada di alam ini.

Alhamdulillah. Sampai sini dulu ya. Nak melukis dan menyiapkan imej sulaman pula.

Wasalam

6 comments:

cahayahidupku.blogspot.my said...

Semoga perniagaan Zue akan maju jaya hendak nya.. In Sha Allah..

Kuazue Mohamad said...

@CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) terima kasih

Kakzakie Purvit said...

Satu momentum baru yg pastinya lebih menceriakan. Kalau buat yg kita suka pasi akhirnya akan berhasil Azue..

Ainim Rashihah said...

dah ada fanpage ya

Kuazue Mohamad said...

@Kakzakiein shaa Allah kak.. moga2 menjadi terapi diri ini

Kuazue Mohamad said...

@Ainim Sujuhihihi.. baru jer lagi nim..sila lah LIKE utk beri sokongan padu.. kekekke..