Followers

Friday, August 23, 2013

Salam Penghulu Hari # 9: Semanis Kurma (Siaran 22/8/13)

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 
IN THE NAME OF ALLAH AR RAHMAN AR RAHIM….

Dear lovely readers..

Happy Friday -  Penghulu sekalian Hari..

nak kongsi jap info semanis kurma tayangan 22/8/13..
doa dalm mendidik anak2...kalau boleh kata ustaz (TQ ustaz ya) baca dan hembus di ubun-ubun anak..

Baca surah Ar Rahman ayat 1 - 4

dan surah al Imran ayat 200



baca dan hembus lah..
di beritahu juga oleh rakan FB... ayat 200 ini juga elok diamalkan oleh mak n ayah nyer supaya kita nie lebih bersabar..

alhamdulillah Allah... atas ilmu yang tak disangka2 ini.. memang di akui.. cik azue ada sikit masalah dalam hal mendidik permata hati... oohh bukan senang nak melahirkan dan membesarkan  seseorang supaya menjadi seperti imam as shafie... Tabik spring betul2 kat mak dia yer.. apakah ilmu nyer dlam mendidik anak nyer sehingga menjadi salah seorang imam yang besar kan... envy.. envy.. dan kalau sesiapa yg tahu buku ttg IBU 4 imam2 besar ni.. meh share dgn cik azue ya...meh kita kaji cara didikan mereka agar kita dapat tempias sikit anak2 yg  menjadi soleh dan solehah... in shaa Allah...

oklah.. hujan pun mcm dah reda sikit... moh gerak g opis.. today is FRIDAY.. so masuk at jam 9am... 
so kawan2.. jom kita wat amalan dan semoga usaha sikit kita ini mendapat keberkatan dan diredhoi Nya...

wasalam...

sapa nak tonton ulangan semanis kurma ni.. kat sini ya.. register user n go !

4 comments:

Nurzakiah Hanum said...

salam jumaat yang indah
singgah sini kejap..

yan's cottage said...

salam jumaat.....

tq....kongsi info menarik nie....moga bermanfaat untuk semua....

FnF Simple Life said...

salam kenal... salam aidil fitri... tq 4 sharing info dan doa2 utk mendidik anak2 ;)

izan mama mia said...

bagusnya..tq atas pengkongsian ilmu yg amat bermanafaat ini