Followers

Thursday, December 9, 2010

Doa yang sering dilupakan...

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
IN THE NAME OF ALLAH AR RAHMAN AR RAHIM…. 



Nie stori tentang cik azue... selalu n selalu try nak ingat dan ingat... tapi ada yang ingat dan ada yang tak teringat... tapi akan cik azue usahakan akan ingat bersungguh sungguh... dan menghayati nya sepenuh hati...
Mesti tertanya - tanya... apa la yang cik azue duk meraban nie kan... ehhehe google punya google.. last2 jumpa doa nie.. dah lama amik.. dan tak ingat kat mana cik azue amik... n memang betui kalau kita hayati doa nie.. INSYA ALLAH... akan ada sesuatu kebaikan yang terjadi dalam kehidupan kita... nak tahu apa?
Nie ha dier... JOM la hayati bersama...

Tengok baik baik tiap satu ayat yang kita sebut setiap kali kita solat... sehari semalam kita berdoa sebanyak 17kali kan.. betulkan.. sebab nie doa di antara dua sujud... tolong betuikan na kalau cik azue salah kira... terima kasih..

Alhamdulillah atas kurniaan ILAHI yang beri cik azue kesempatan jumpa maksud nie ... Alhamdulillah... atas kurniaan nie.. selama nie mungkin kita hanya menyebutnya dalam bahasa ARAB tanpa mendalami maksud setiap yang kita sebutkan.. Insya Allah... bila kita cuba hayati dan amalkan dengan bersungguh sungguh.. tak sangka.. ada kemudahan nya... Insya Allah.. mari lah bersama kita amalkan.. hayati sepenuh hati...

Wallahu'alam....

wasalam...

Kuazue

2 comments:

MumMe said...

masyaAllah...

Kuazue Mohamad said...

salam..
tula dier.. sbb tu kita di suruh solat dgn memahami maksud nya.. so betuila apa yg dikata.. bila d\dibuat dgn sepenuh hati.. hadir hati di situ.. dapatlah apa yg diminta.. tgk.. secara tak sedar.. tiap kali kita solat.. paling kurang 2 kali kita berdoa benda yg sama.. DALAM sungguh maksud doa nie.. kalau lah dapat dihayati dari dulu... n cik azue dah rasa nikmatnya DOA nie..