Followers

Sunday, September 6, 2009

Orkid Mak !

Salam semua... Selamat Menjalani Ibadah Puasa... emm hari nie alhamdulillah dah masuk hari ke 16... Kali nie N3 lari sikit dari cerita kraft... but still "harta mak" jugak.... so kali nie.. kita cerita tentang bunga kesayangan nya... salah satu nyer... "BUNGA ORKID!" Orkid2 sebenarnya "mak" suruh minta tolong jagakan semenjak mak dah kurang sihat... 4 tahun yang lalu.... dan ada juga yang diambil dari rumah MIL.. sian bunga tu tengok terbiar..nasib MIL setuju bagi... tak payah ler gie beli lagi... n keseluruhan nye adalah hampir 6 pasu orkid kat rumah sekarang nie.... Kali nie nak tunjukkan kecantikan "ANGGERIK DESA" yang dah kembali berbunga setelah berbulan2 tak berbunga kerana pasunya telah ditukar... agak nyer.. orkid tu merajuk kut... Betullah orang kata."anggerik desa" berbau wangi.. nie di akui sebab "bau" nyer menyedarkan akan kewujudannyer... so LAYANZ...
Nie pulak close-up nyer..... Lagi .... Pada peminat orkid.. yang tahu "NAMA sebenar" jenis orkid nie.. leh ler bagi tau yer... kalau tak selama nyer lah di panggil ANGGERIK DESA....hehee Nie plak.. tak tau pa "jenama" nya ... tunggu kembang... nanti kita upload gambar nyer... Nantikan kemunculan sesi bunga berkembang ......

1 comment:

Edilene Rocha said...

Olá! Conheci seu cantinho que é tudo de bom!...
Lindo, criativo!...
Amei mesmo!!!
Parabéns pelo seu trabalho!
Se puder, dê uma espiadinha no meu:
magiadaines.blogspot.com
Uma ótima semana!
Beijinhos carinhosos.
Itabira - Brasil